بورسیه علمی مقطع دکترا

دانشگاههای مختلف ایتالیا هرساله به دانشجویان برتر پذیرفته شده در مقطع دکترا که امتیازات علمی لازم را کسب کرده باشند مبالغی بین 14000یورو تا 22000یورو در سال به تحت عنوان بورسیه علمی اعطا می کنند.

مبالغ این بورسیه به صورت ماهانه و طی 12 قسط جداگانه به دانشجو پرداخت می گردد..همچنین خوابگاه رایگان و کارت غذای با تخفیف مناسب نیز در اختیار دانشجوی بورسیه شده قرار خواهد گرفت.ممکن است در ازای دریافت این نوع بورسیه،از دانشجوی در خواست شود که ساعات معینی در ماه را به ارایه کار تحقیقاتی به دانشگاه اختصاص دهد.

با توجه به ارتباط علمی و پروژه های تحقیقاتی مشترک بین دانشگاههای ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی،امریکا،کانادا و….این امکان وجود دارد که دانشجو جهت ارایه پژوهش و کار تحقیقاتی خود مدت زمانی را در دانشگاههای همکار خارج از ایتالیا نیز سپری کند که در این صورت معمولا50%به مبلغ بورسیه دانشجو اضافه می گردد.

جهت اقدام برای این نوع بورسیه ، ابتدا باید در موسسه ثبت نام موسسه اپلای ایتالیا ثبت نام نمایید، سپس مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش دکترا پس از دریافت نمونه مدارک و مشاوره های موسسه  تهیه گردد.

 

برای دریافت بورسیه علمی دانشگاه های ایتالیا در مقطع دکترا چه مواردی مهم است؟

معمولا مهم ترین عامل در دریافت بورسیه علمی از دانشگاه های ایتالیا،پروپوزال تحقیقاتی دکترای دانشجوست.50% درصد امتیازات لازم جهت اخذ پذیرش با بورسیه علمی دانشگاههای ایتالیا به این موضوع بستگی دارد.

علاوه بر پروپوزال بروز و کارامد موارد زیر نیز در کسب امتیازات علمی جهت دریافت بورسیه علمی دانشگاههای ایتالیا موثر است:

معدل تحصیلی،مقالات علمی (isi،iscوسایر ژورنالهای داخلی یا خارجی)، تجربه کاری یا پژوهشی مرتبط با رشته تحصیلی،گواهی نامه های ثبت اختراع،گواهینامه های تخصصی-کاری مرتبط،مدرک زبان و یا نمونه کارهای طراحی(جهت رشته های مرتبط با طراحی یا معماری)و….

در صورتی که دانشجو امتیازات علمی لازم را اخذ نماید ممکن است از وی دعوت به مصاحبه اسکایپ(skype interview) نیز به عمل اید که امتیاز این مرحله نیز دارای اهمیت می باشد.

ایا داشتن مدرک زبان یا مقاله جهت اخذ بورسیه علمی دانشگاههای ایتالیا الزامی است؟

خیر،الزامی نیست.البته ارایه مدرک زبان یا مقالات علمی در اخذ بورسیه علمی تاثیر گذار خواهد بود.

 

درصورتیکه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید با کارشناسان زبده موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش از طریق فرم های درخواست مشاوره و ارزشیابی تحصیلی در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)